به نظر میرسد، همه چیز کمکم در حال قرار گرفتن بر روی ابر اطلاعات است؛ پس چرا صنعت فیلمسازی از جمله والت دیزنی از این قافله عقب بماند؟ والت دیزنی از یک همکاری پنجساله با Microsoft Azure در حوزه آزمایشگاه نوآوری خبر داده است تا محتوای ویدیویی تولیدشده بتواند بر روی ابر اطلاعات قرار بگیرد.
این پروژه شامل Walt Disney StudioLAB، یک فضای کاری نوآوری است که پرسنل والت دیزنی میتوانند گردشهای مختلف کاری را با حضور در ابر تجربه کنند. شرکت نرمافزاری تولید فیلم، Avid نیز در این پروژه حضور دارد.
امید این است طی این همکاری مشترک، سه طرف بتوانند گردش کاری خلاقانه و مبتنی بر ابر ارائه دهند که میتواند چرخه نوآوری را در سازنده فیلم معتبر سرعت بخشد. هر شرکت بزرگ، فارغ از تجارت اصلی خود به دنبال راههایی برای نوآوری است و والت دیزنی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
حوزه نوآوری بر مبنای ابر
از آنجا که رندر فیلم، پردازندههایی قوی میطلبد، پردازش مبتنی بر ابر راهکار مناسبی برای این کار است که فیلمسازان را قادر میسازد به سهولت و در کمترین زمان، جلوههای ویژهی بصری دلخواه را به ویدیو اضافه کنند و از آن رندر بگیرند. همانطور که کارشناس ارشد تیم فنی دیزنی، جیمی ووریس، پیشبینی میکند، این پروژه میتواند فرایندها را کارآمدتر کند. همچنین در هزینه و زمان تا حد قابل توجهی صرفهجویی شود.
ووریس در یکی از بیانیههای خود اظهار میدارد که: «از طریق این همکاری نوآورانه با مایکروسافت، ما میتوانیم بسیاری از فرایندهای خود را سادهتر کنیم تا فیلمسازان با استعداد ما بتوانند روی آنچه انجام میدهند، به بهترین وجه تمرکز کنند.» بسیاری از سازمانهای بزرگ به دنبال استفاده از رایانش ابری برای تسریع فرایندهای خود هستند. آنها میخواهند محصول خود را با سرعت بیشتری به بازار عرضه کنند. در واقع، این شرکتها، کارهای معمولی که نیاز به نبوغ ندارند را به رایانهها میسپارند.
این همکاری بر مبنای مشارکتی است که مایکروسافت قبلاً با Avid داشتهاست. جایی که این دو شرکت با هم همکاری میکنند تا بتوانند گردش کار مبتنی بر ابر برای صنعت فیلمسازی را با استفاده از راه حلهای نرمافزاری Avid در Azure بسازند.
والت دیزنی نیز الزامات منحصر به فرد خود را به ترکیب اضافه میکند و در طی این پنج سال همکاری، امیدوار است بتواند برخی از جریانهای کاری خود را در یک فضای ابری مدرنتر به نمایش بگذارد.
منبع: TECHCRUNCH