هوش مصنوعی در آرایشی بهداشتی لورال / ai in loreal

استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبرد اهداف تجاری: L’Oréal3 دقیقه مطالعه

هدیه فنولوژی به شما!

شرکت L’Oréal که مقر اصلی آن در شهر پاریس واقع شده‌ است، بزرگ‌ترین شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است. احتمالا از برنامه‌ها و تعهد این شرکت در زمینه‌ی تحقیق، نوآوری و فناوری آگاه نیستید! لورال از سال ۲۰۱۲، تیم مخصوصی را برای اقدامات فناورانه استخدام کرده است. این تیم مانند یک استارتاپ در شرکت لورال مستقر شده‌اند و تمرکز آن‌ها موارد استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌ی زیبایی، آرایشی و بهداشتی است. در این مقاله‌‌ی فنولوژی مروری بر فعالیت‌های این تیم نوآوری خواهیم داشت.

تیم نوآوری شرکت لورال

اولین تیم نوآوری L’Oréal در شهر نیوجرسی آمریکا شکل گرفت. پس از آن‌، در شهرهای مختلفی مانند سانفرانسیسکو، پاریس و توکیو نیز آزمایشگاه‌های نوآوری لورال شکل گرفتند. این تیم‌های نسبتا کوچک بر روی چند محصول اندک تمرکز کرده‌اند. این محصولات عمدتا اپلیکیشن‌ها و وسایل پوشیدنی هستند که در زمینه‌ی آرایشی و بهداشتی به کار می‌روند. محصولات فناورانه‌ی لورال برای پاسخگویی به نیاز هر مشتری، سفارشی‌سازی شده‌اند. تیم نوآوری لورال با کارآفرینان و آکادمی‌های مختلفی همکاری می‌کند تا با استفاده از فناوری‌های جدید، بهترین محصولات را تولید نماید.

اپلیکیشن آرایشگر نابغه (Makeup Genius)

در سال ۲۰۱۵، تیم نوآوری لورال اپلیکیشن آرایشگر نابغه را طراحی کرد. این اپلیکیشن با استفاده از واقعیت افزوده، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا قبل از آرایش و رنگ مو، آن را تست کنید. برای بهره‌مندی از این قابلیت، تنها کافی است تصویری از خودتان را آپلود نمایید یا از دوربین موبایل و کامپیوتر استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن آرایشگر نابغه می‌توانید تصاویر قبل و بعد از اعمال آرایش را در کنار هم مقایسه کنید.

برس موی سر هوشمند

تیم نوآوری لورال با همکاری Withings and Kérastase، برس هوشمندی طراحی کرده است تا با استفاده از آن، هر چه بهتر از سلامت موی خود مراقبت کنید. این برس برای جمع‌آوری اطلاعات متنوع، از سنسورهای مختلفی مانند حسگر رسانایی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، میکروفون، بلوتوث و WiFi استفاده می‌کند. اطلاعات جمع‌آوری‌شده به وسیله‌ی الگوریتم‌های خاصی پردازش می‌شود و به هر کاربر، به شکل کاملا شخصی‌سازی‌شده، توصیه‌ها و محصولاتی برای مراقبت از موی سر پیشنهاد می‌شود.

استفاده از تکنولوژی در واحدهای تولیدی لورال

پلتفرم اینترنت اشیا واتسون شرکت IBM، با استفاده از سنسورها، دوربین‌ها و لیزرهای مختلف به خط تولید لورال کمک می‌کند تا برای مقابله با چالش‌های مختلف و فرصت‌های پیش‌آمده، آماده شود. استفاده از اینترنت اشیا در خط تولید، به شرکت L’Oréal کمک کرده تا متناسب با نیاز مشتریان، کاملا چابک، تغییر کند.

ربات پیام‌رسان فیسبوک

لورال با همکاری شرکت Automat یک ربات مکالمه‌گر برای پیام‌رسان فیسبوک ساخته تا با مشتریان مکالمه کند و به آنان محصولات مورد نیازشان را پیشنهاد دهد. این مکالمه در نهایت منجر به فروش می‌شود. با استفاده از شیوه‌های بازاریابی مکالمه‌ای، مشتریان راحت‌تر علایقشان را در اختیار شرکت قرار می‌دهند؛ از این طریق، چت‌بات محصول بهتری را به هر مشتری پیشنهاد می‌دهد. به اعتقاد Lubomira Rochet، مدیر ارشد دیجیتال شرکت لورال، هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی به بزرگی اختراع اینترنت ایجاد کند.

استفاده از هوش مصنوعی در روند استخدام

غول آرایشی دنیا، یعنی شرکت لورال، در روند استخدامی خود نیز از هوش مصنوعی استفاده می‌کند! لورال برای ۱۵۰۰۰ موقعیت شغلی، هر ساله باید حدود یک میلیون درخواست استخدام را بررسی کند. استفاده از هوش مصنوعی، این فرایند را به شدت راحت می‌کند. در ابتدای روند استخدام، چت‌باتی به نام Mya، اطلاعات اولیه‌ی متقاضی را ثبت می‌کند. پس از آن با استفاده از نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی Seedlink، پاسخ‌های داوطلبان به سوالات مختلف ارزیابی می‌شود. به گفته‌ی مدیران شرکت لورال، این شرکت در حدود ۲۰۰ ساعت در وقت کارمندان خود برای استخدام ۸۰ نفر از بین ۱۲۰۰۰ داوطلب کمک کرده است.

لورال / loreal

تشخیص بیماری‌های پوستی با استفاده از هوش مصنوعی

پس از آن‌که لورال، ModiFace، که یک استارتاپ در زمینه‌ی تست محصولات زیبایی با استفاده هوش مصنوعی و واقعیت افزوده است را خرید، قابلیت جدیدی را به مشتریان خود ارائه کرد. تشخیص بیماری‌های پوستی با استفاده از هوش مصنوعی! لورال با خرید این استارتاپ خواهان خلق تجربه‌ی جدیدی از زیبایی با استفاده از صدا، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده است.

انتظار می رود L’Oréal همچنان از هوش مصنوعی و فناوری‌های مربوط به آن، به عنوان مزیت رقابتی خود بهره ببرد و تلاش می‌کند تا محصولات کاملا سفارشی‌سازی‌شده به مشتریان خود ارائه کند. لورال نمونه‌ی بارز استفاده از فناوری برای پیشرفت صنعت زیبایی است.

منبع: FORBES

بخوانید:   کلان داده چیست؟ | کاربردهای بیگ دیتا
علیرضا کریمی
علیرضا کریمی
دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر - بنیان‌گذار فنولوژی
عضویت
اطلاع از
0 دیدگاه‌ها
بازخورد در متن
دیدن همه دیدگاه‌ها

فنولوژی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

©۲۰۲۰ – کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به فنولوژی است.