پیج اینستاگرام/Instagram page

پیج اینستاگرام چیست؟ چگونه پیج خود را ارتقا دهیم؟ + دانلود اینستاگرام19 دقیقه مطالعه

هدیه فنولوژی به شما

با ایجاد اینترنت و شکل‌گیری قابلیت‌هایی مانند ارسال پیام و اشتراک‌گذاری مطالب از راه دور، شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به سرعت در بین مردم دنیا محبوب شدند. رسانه‌های اجتماعی مجازی انواع گوناگونی دارند؛ مانند سایت‌های اجتماعی شبکه‌سازی، بررسی،‌ اشتراک عکس، میزبانی ویدئو، تالارهای گفت‌وگو، پیام‌رسان‌ها و بسیاری دیگر از سایت‌ها و نرم‌افزارهای دسکتاپ و تلفن همراهی که در این حوزه فعالیت می‌کنند. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای اشتراک‌گذاری محتوا در دنیاست که در سال‌های اخیر جایگاه مناسبی در میان رقبای خود دارد. در این مقاله از فنولوژی به بررسی این شبکه‌ی اجتماعی معروف می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های پیج اینستاگرام آشنا می‌کنیم. هم‌چنین در ادامه‌ی مقاله لینک دانلود اینستاگرام را برای‌تان قرار داده‌ایم. 

 پیج اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک نرم‌افزار رایگان اشتراگ‌گذاری تصویر و ویدئو است که در نسخه‌های اندروید، اپل (ios)، و ویندوزفون ارائه می‌شود. مردم می‌توانند عکس‌ها یا فیلم‌های خود را در پیج‌ اینستاگرام بارگذاری کنند و آن‌ها را با دنبال‌کنندگان خود یا گروه منتخبی از دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. کاربران هم‌چنین می‌توانند در پیج اینستاگرام،‌ پست‌های منتشر شده توسط دوستان‌شان را ببینند، در مورد آن‌ها نظر دهند و اگر دوست‌ داشتند لایک کنند. هر کس با سن ۱۳ سال به بالا، می‌تواند با تایید ایمیل و انتخاب یک نام کاربری اقدام به دانلود اینستاگرام و ساخت حساب در پیج اینستاگرام خود کند. 

دانلود اینستاگرام 

اینستاگرام یک نسخه‌ی تلفن همراه دارد که بیش‌تر نیز مورد استفاده است؛ با این حال می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام نیز در مرورگر خود برای دیدن پیج‌ اینستاگرام خودتان و دیگران استفاده کنید که در این صورت نیازی به دانلود اینستاگرام نیست. البته نسخه‌ی وب اینستاگرام امکانات محدودی دارد و در عمل بیش‌تر برای مشاهده‌ی پست‌ها استفاده می‌شود.

برای دانلود اینستاگرام بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

 استفاده از پیج اینستاگرام با رایانه‌ی شخصی

همان‌طور که اشاره شد اینستاگرام در بیش‌تر مواقع در نسخه‌ی تلفن همراه استفاده می‌شود؛ با این حال ممکن است نیاز داشته باشید از طریق رایانه‌ی شخصی خود از اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار راه‌های متفاوتی وجود دارد. یک راه، دانلود اینستاگرام نسخه‌ی دسکتاپ (Grids for Instagram) برای ویندوز یا مک است. این نسخه با اتصال به سایت اینستاگرام و دریافت اطلاعات حساب کاربری، امکاناتی در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌تواند کارگشا باشد!

اینستاگرام نسخه‌ی دسکتاپ/grids for Instagram

روش دیگر، استفاده از افزونه های مرورگرتان برای این کار است که در ادامه به دو تا از معروف‌ترین افزونه‌های پیج اینستاگرام در مرورگر کروم اشاره می‌کنیم. 

افزونه‌ی اینستاگرام کروم/direct messenger

دسکتاپ اینستاگرام/desktop for Instagramروش سومی هم برای استفاده از پیج اینستاگرام وجود دارد که در این روش با تغییر در تنظیمات مرورگر می‌توان از اینستاگرام مشابه نسخه‌ی موبایل استفاده کرد. برای این کار در گوگل کروم ویندوز، کلیدهای ترکیبی Ctrl+shift+i را بزنید. سپس در قسمت مشخص شده نسخه‌ی موبایل را انتخاب کنید.

اینستاگرام نسخه‌ی وب/Instagram web

ساخت حساب برای پیج اینستاگرام 

پس از دانلود اینستاگرام و نصب آن، باید برای ساخت حساب کاربری اقدام کنید. برای این کار وارد نرم‌افزار شوید و گزینه‌ی Sign Up With Email or Phone Number (ورود با ایمیل یا شماره تلفن) را انتخاب کنید. سپس آدرس ایمیل و یا شماره تلفن خود را وارد کنید (برایتان یک کد تایید فرستاده می‌شود) و دکمه‌ی بعدی را بزنید. هم‌چنین می‌توانید با حساب فیسبوک نیز وارد شوید. 

ساخت حساب اینستاگرام/Instagram account

اگر با ایمیل یا شماره موبایل وارد‌ شوید، باید یک نام کاربری و کلمه‌ عبور بسازید، اطلاعات حساب کاربری و پروفایل خود را وارد کنید و با زدن کلید بعدی شما موفق به ساخت حساب در اینستاگرام شده‌اید. اگر با حساب فیسبوک وارد می‌شوید، شما را به انتخاب حساب مربوطه راهنمایی می‌کند و اگر از حساب فیسبوک خارج باشید ابتدا وارد می‌شوید و سپس به حساب اینستاگرام بازگردانده می‌شوید.  

پروفایل پیج اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام/Instagram profile

پروفایل شامل اطلاعات مربوط به شما مانند بیوگرافی و توضیحات مختصری در مورد خودتان (bio) و هم‌چنین پست‌های پیج اینستاگرامی شماست. در قسمت پروفایل می‌توانید اطلاعات پروفایل را ویرایش کنید و تنظیمات حسابتان را انجام دهید. برای رفتن به پروفایل اینستاگرام می‌توانید در نسخه‌ی موبایل روی آیکون نشان داده شده بزنید و در نسخه‌ی وب آدرس زیر را وارد کنید:

instagram.com/fanology.ir

 در قسمت fanology.ir نام کاربری شما وارد می‌شود.

فالو کردن دیگران و یکپارچه سازی مخاطبان در پیچ اینستاگرام

برای یافتن فالوورهای پیج اینستاگرام، می‌توانید از میان مخاطبان جست‌وجو کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

۱ به بخش پروفایل مراجعه کرده و روی منو بزنید

۲ روی گزینه‌ی discover people یا یافتن افراد بزنید. 

۳ کنار connect contacts، روی connect و سپس روی allow access بزنید. 

۴ روی follow برای افرادی که علاقه به دنبال کردند دارید بزنید.

در پروفایل شما تعداد فالوورها و دنبال‌شدگان شما نشان داده می‌شود. می‌توانید حساب خود را تبدیل به حساب خصوصی کنید تا افراد برای دیدن حسابتان نیاز به اجازه گزفتن داشته باشند. در صورتی که بخواهید کسی را از حالت فالو خارج کنید، وارد قسمت فالوورهایتان شوید و با زدن روی فالو و سپس دکمه‌ی آنفالو، می‌توانید این کار را انجام دهید. 

ارتقای پیج اینستاگرام به حساب پروفشنال

حساب پروفشنال یا حرفه‌ای اینستاگرام، برای ارزیابی بهتری از مخاطبان پیج استفاده می‌شود و مخصوص کسب‌وکارها و سازندگان محتواست. حساب پروفشنال محدودیت‌هایی برای انجام یک سری کارها در اینستاگرام ایجاد می‌کند؛ مثلا در این نوع حساب نمی‌توانید پیج خود را خصوصی یا private کنید و برخی محدودیت‌های دیگر نیز وجود دارد. اما در عوض با ارتقای پیج خود به حساب حرفه‌ای، پیج ویژ‌گی‌های منحصر به فردی پیدا می‌کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات تماس

حساب حرفه‌ای یک دکمه‌ی تماس دارد که در بالای پروفایل است. می‌توانید آدرس، شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را در پروفایلتان قرار دهید. اگر آدرس فیزیکی وارد کرده باشید، در زیر مشخصات پروفایل‌تان نشان داده می‌شود. هم‌چنین می‌توانید انتخاب کنید اطلاعات تماس شما در حساب عمومی نمایش داده شود یا خیر. 

برچسب دسته‌بندی

حساب حرفه‌ای یک دسته‌بندی، درست زیر تصویر پروفایل ایجاد می‌کند. این دسته‌بندی همانند دسته‌بندی حساب فیسبوک متصل به پیج است که می‌توانید آن را نشان داده یا حذف کنید.

داده‌های آماری حساب 

در این نوع حساب می‌توانید به آمارهای پیج دسترسی داشته باشید. این آمارها اطلاعات مهمی در اختیار شما می‌گذارند؛ می‌توانید دنبال کنندگان خود را بشناسید، بدانید چه زمانی آنلان هستند و اطلاعات مربوط به هر پست را مشاهده کنید. اطلاعات پست‌ها به شما کمک می‌کند در مورد عملکرد ریز‌به‌ریز پست‌های خود، میزان تاثیر‌ آن‌ها بر کاربران و نرخ مشارکت آن‌ها در پیج مطلع شوید.

صندوق ورودی ثانویه

در حساب حرفه‌ای، می‌توانید صندوق ورودی یا اینباکس اولیه‌ی خود را به تب‌های عمومی اختصاص دهید و در اینباکس دوم پیام‌ها و اعلانات را مدیریت کنید.

درخواست‌‌های رتبه‌بندی شده

می‌توانید درخواست‌های خود را بر اساس داده‌های ورودی یا با حساب‌های برتر رتبه‌بندی کنید.

تبدیل پیج اینستاگرام عمومی به پیج خصوصی

بسیاری از کاربران یک حساب عمومی برای منظورهای کاری و عام دارند. گاهی برای اضافه کردن دوستان و افراد نزدیک و به اشتراک‌گذاری تصاویر و مطالب زندگی شخصی، افراد ترجیح می‌دهند یک حساب دیگر بسازند و آن را به حساب خصوصی تبدیل کنند. حساب خصوصی محدودیت‌هایی برای فالو کردن افراد دارد. در این نوع حساب اگر شخصی قصد فالو کردن شما را داشته باشد، نیاز به اجازه گرفتن دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های پیج‌های private این است که بدون دنبال کردن آن‌ها نمی‌توانید به محتویات آن دسترسی داشته باشید.

برای تبدیل پیج به یک حساب خصوصی، ابتدا توجه کنید که پیج‌های کاری و حرفه‌ای قابلیت خصوصی شدن ندارند؛ بنابراین اگر حساب‌تان حرفه‌ای است، آن را به حساب معمولی تبدیل کنید و سپس برای خصوصی کردن حساب، مراحل زیر را انجام دهید.

۱ وارد پروفایل کاربری شوید.

۲ گزینه‌ی settings را بزنید.

۳ از قسمت privacy روی account privacy بزنید.

آموزش گذاشتن پست در پیج اینستاگرام

پست‌ها مهم‌ترین مطالب و محتوایی هستند که قصد به اشتراک‌گذاری آن‌ها را دارید. در اغلب پیج‌های کاری، تقویم انتشار پست و محتوا به صورت قانون‌مند وجود دارد. اما در پیج‌های شخصی، افراد هر موقع احساس نیاز به اشتراک گذاری زندگی شخصی خود کنند، از طریق گذاشتن پست و یا استوری و لایو اقدام می‌کنند. 

برای گذاشتن پست در پیج ابتدا باید انتخاب کنید چه نوع محتوایی می‌خواهید قرار دهید. اگر محتوای شما تصویری است، می‌توانید به صورت تک عکس با کلیک بر علامت به‌اضافه در وسط منوی پایین، عکس را از گالری خود انتخاب کنید و یا با دوربین موبایل‌تان عکس بگیرید. در مرحله‌ی بعدی می‌توانید عکس خود را با ابزارهای پیش‌فرض اینستاگرام ویرایش کنید و برای آن کپشن (متن زیر پست‌) قرار دهید. در صورت نیاز می‌توانید از هشتک‌های مربوطه نیز استفاده کنید و پس از بررسی نهایی پست را انتشار دهید. پس از انتشار پست نیز می‌توانید آن را ویرایش کرده و تغییراتی در آن اعمال کنید. 

انواع پست‌ها در پیج اینستاگرام

حال که با مراحل قرار دادن پست در اینستاگرام آشنا شدید، ممکن بخواهید پست‌های متنوع‌تری قرار دهید. پست‌های اینستاگرام انواع گوناگونی دارند؛ مانند پست‌های تصویری، ویدئویی، تک صفحه، چند صفحه (اسلایدی) و آی‌جی‌تی‌وی. اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد که به جای یک صفحه‌، از چندین صفحه نیز برای پست گذاشتن استفاده کنید. به این نوع پست‌ها، پست‌های اسلایدی می‌گویند که تعامل کاربران شما را با پیج‌تان بیش‌تر می‌کند و جذابیت خاصی به طراحی پیج اینستاگرام شما می‌دهد. چنین پست‌هایی در صورت داشتن قالب و طراحی زیبا، کیفیت پیج را بالا برده و دنبال‌کنندگان حساب شما را چند برابر می‌کند. 

برای گذاشتن ویدئو در پیج اینستاگرام، مناسب‌ترین فرمت mp4 است. برای ویدئوهای زیر ۶۰ ثانیه می‌توانید از پست‌های معمولی استفاده کنید و در صورت برش یک فیلم طولانی به زمان‌های ۶۰ ثانیه‌ای و گذاشتن آن به صورت اسلایدی، حداکثر ۱۰ دقیقه ویدئو می‌توانید آپلود کنید. اینستاگرام برای حل این مشکل و قرار دادن ویدئوهای با زمان طولانی‌تر، به شما آی‌جی‌تی‌‌وی را معرفی می‌کند. در آی‌جی‌تی‌وی می‌توانید ویدئو‌های تا ۶۰ دقیقه هم آپلود کنید. 

ابعاد پست‌های پیج اینستاگرام

برای قرار دادن پست در اینستاگرام ابعاد استانداردی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها کیفیت محتوا افزایش می‌یاید و هم‌چنین کاربران زمان بیش‌تری در پیج شما سپری می‌کنند. برای پست‌های اینستاگرام، چه تصویر و چه ویدئو، سه نوع سایزبندی استاندارد استفاده می‌شود که عبارت‌اند از: مربعی، عمودی و افقی. در تصویر زیر نسبت و سایز انواع پست‌ها را قرار داده‌ایم.

سایز پست‌های اینستاگرام/Instagram post size

تصاویر مربعی‌

این تصاویر با نسبت ۱:۱ و سایز ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌شوند. این نوع سایزبندی، سایزبندی کلاسیک اینستاگرام است و در پست‌های اسلایدی نیز استفاده می‌شود.

تصاویر افقی

با نسبت ۱.۹۱:۱ و سایز ۶۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌شوند. از این سایزبندی برای تصاویر طبیعت و مناظری که نیاز است به طور کامل دیده شوند، می‌توان استفاده کرد. 

تصاویر عمودی

با نسبت ۴:۵ و سایز ۱۳۵۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌شوند. این سایزبندی برای تصاویری که با دوربین موبایل توسط اینستاگرام گرفته می‌شوند و هم‌چنین پست‌های اسلایدی کاربرد دارد.

انواع طراحی در پیج اینستاگرام 

طراحی یک پیج حرفه‌ای در اینستاگرام، شامل قسمت‌های مختلفی می‌شود. که در ادامه به برخی‌ از آن‌ها به طور مفصل‌تر اشاره می‌کنیم. اولین بخش طراحی پیج اینستاگرام، طراحی قالب بیرونی یا گرید اینستاگرام است که انواع مختلفی دارد و در ادامه‌ی مقاله به انواع گریدهای اینستاگرام و آموزش طراحی گرید اینستاگرام با فتوشاپ اشاره می‌کنیم. بخش دوم طراحی پست‌های اسلایدی است. پست‌های اسلایدی معمولا از یک کاور در صفحه‌ی اول، صفحات میانی و صفحه‌ی آخر برای تعامل با کاربران تشکیل می‌شوند. طراحی بعدی، ایجاد یک قالب برای استوری‌ها و کاورِ هایلایت‌های پیج اینستاگرام است. و در نهایت برای لایو‌ها نیز می‌توان یک طرح و قالب مشخص درست کرد. 

انواع قالب‌های گرید در پیج اینستاگرام

خیلی از افراد پس از دانلود اینستاگرام و نصب‌ آن توقع ساخت پیجی با تعداد فالوور بالا در کم‌ترین زمان ممکن را دارند. یکی از عواملی که در جذب فالوور و سرعت گرفتن پیج مهم‌ است، طراحی قالب کلی پست‌های پیج است. منظور از این طراحی، شالوده‌ی خارجی پست‌های اینستاگرام است که به صورت سطرهای پشت سر هم  قرار دارند و فقط دارای سه ستون هستند. بعضی از پیج‌ها بر اساس میزان رنگ و المان‌های به کار رفته در پیج سعی می‌کنند آن را قالب بندی کنند. مثلا برخی پیج‌های عکاسی، فقط از ترکیب رنگ سفید یا صورتی در عکس‌های پیج خود استفاده می‌کنند. در این صورت پیج برای کاربر چشم‌نواز می‌شود. بعضی از پیج‌ها به صورت یکی در میان از عکس و نوشته‌های زیبای کوتاه استفاده کرده‌اند. البته نوع قالب خارجی پیج شما به نوع کاربری پیج نیز مربوط است. پیج‌های کاری، فروشگاهی، کاتالوگی، آموزشی، تفریحی و … در قالب و گریدی که استفاده می‌کنند، متفاوت‌اند. در ادامه با چهار نوع قالب‌بندی خارجی یا گرید اینستاگرام آشنا می‌شویم. 

انواع قالب‌های اینستاگرام/Instagram grid layouts

قالب بندی عمودی باعث می‌شود محتوای پیج در ستون‌های جدا از هم (حداکثر سه ستون) تقسیم‌بندی شوند و کاربران راحت‌تر بین محتوای پیج تمیز قائل شوند. قالب بندی افقی برای گذاشتن تصاویر منظره‌ای و کاورهایی که عریض‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دیگر، قالب شطرنجی است که در خیلی از پیج‌های آموزشی استفاده می‌شود و به تازگی محبوبیت خاصی در میان مخاطبان یافته‌است. قالب آخر، استفاده از یک پوستر یا تصویر پس زمینه‌ی بزرگ و تقسیم آن به یک پازل برای زیبایی بخشیدن به قالب پیج اینستاگرام است. 

طراحی گرید پازلی در پیج اینستاگرام با فتوشاپ

پس از دانلود و نصب اینستاگرام،‌ حتما فتوشاپ را نیز دانلود و نصب کنید! در این آموزش قدم به قدم یاد می‌گیریم پست‌های پازلی طراحی کنیم. برای این کار باید عکس یا منظره‌ای که قصد تکه کردن آن را دارید، انتخاب کنید و وارد فتوشاپ شوید. در فتوشاپ تعداد پست‌هایی که می‌خواهید به این کار اختصاص دهید را در نظر بگیرید. مثلا اگر می‌خواهید سه سطر و سه ستون انتخاب کنید، پس از ورود به فتوشاپ از دکمه‌های ترکیبی Ctrl+n استفاده کنید و یا از منوی فایل، new را انتخاب کنید. سپس به تعداد ستون‌ها (که در اینستاگرام همیشه سه است)، در قسمت width و به تعداد سطرها در قسمت height، عددی برابر ۱۰۸۰ ضرب در تعداد مورد نظر وارد کنید؛ در مثال ما که قصد داریم از پست‌های مربعی و سه در سه استفاده کنیم، هر دو قسمت را برابر ۱۰۸۰ ضرب در سه، یعنی ۳۲۴۰ قرار می‌دهیم.

طراحی پست پازلی اینستاگرام با فتوشاپ/Instagram grid post in photo shop

در مرحله‌ی بعدی باید تصویر را به چند قسمت مساوی تقسیم کنیم. برای این کار از ابزار مشخص شده در شکل استفاده می‌کنیم. 

طراحی پست پازلی اینستاگرام با فتوشاپ/Instagram grid post in photo shop

سپس با موس کل ناحیه‌ی پس زمینه را انتخاب می‌کنیم و کلیک راست کرده، روی گزینه‌ی divide slice کلیک می‌کنیم. در این قسمت مشخص می‌کنیم شکل را به چند سطر و چند ستون تقسیم بندی کنیم. در مثال ما سه در سه قرار می‌دهیم. 

طراحی پست پازلی اینستاگرام با فتوشاپ/Instagram grid post in photo shop

در این مرحله تصویر خود را وارد می‌کنیم و تغییرات دلخواه را روی عکس اعمال می‌کنیم. 

طراحی پست پازلی اینستاگرام با فتوشاپ/Instagram grid post in photo shop

برای ذخیره‌ی تصویر در فایل‌های مجزا، از کلیدهای ترکیبی Ctrl+shift+alt+s استفاده می‌کنیم. می‌توانید فرمت دلخواه و آدرس مقصد را وارد کنید. تبریک می‌گوییم پست‌های پازلی شما در فتوشاپ آماده است.

طراحی پست پازلی اینستاگرام با فتوشاپ/Instagram grid post in photo shop

طراحی پست‌های اسلایدی اینستاگرام در فتوشاپ 

پست اسلایدی در اینستاگرام/slide post on instagram

برای طراحی این نوع پست‌ها همانند طراحی گرید، ابتدا سایز مورد نظر را انتخاب می‌کنیم. مثلا اگر بخواهیم ۱۰ اسلاید انتخاب کنیم، عرض را برابر ۱۰۸۰ ضرب در ۱۰ پیکسل و ارتفاع را برابر همان ۱۰۸۰ پیکسل انتخاب می‌کنیم. سپس با تقسیم کردن آن به یک بلوک یک در ۱۰، می‌توانیم همه‌ی صفحات پست خود را طراحی کنیم و حتی از یک عکس در وسط دو صفحه استفاده کنیم. در آخر نیز همان‌طور که در پاراگراف قبل توضیح داده شد، از کار خود خروجی بگیرید.

استوری در پیج اینستاگرام

استوری می‌تواند یک تصویر یا ویدئو(حداکثر ۱۵ ثانیه) باشد که تا ۲۴ ساعت در قسمت استوری‌های شما نمایش داده می‌شود. معمولا از استوری‌ها برای وقایع و داستان‌هایی که در یک روز برای یک پیج اینستاگرام یا صاحب آن پیج اتفاق می‌افتد استفاده می‌کنند. در پیج‌های رستورانی یا شرکتی که کاتالوگ محصولات و رویدادهای آن سازمان است، استوری می‌تواند جذابیت زیادی برای دنبال‌کنندگان داشته باشد. 

سایز استوری اینستاگرام/Instagram story size

سایز استوری باید به نسبت استانداردی که در تصویر مشاهده می‌کنید، تنظیم شود. اگر می‌خواهید استوری‌های بیش‌از ۱۵ ثانیه بگذارید، یک راه معمول استفاده از نرم‌افزارهای بخش‌بندی فیلم است که می‌توانید ویدئوی خود را به چند بخش ۱۵ ثانیه‌ای تبدیل کنید و سپس آن را استوری کنید. استوری‌های اینستاگرام به شما قابلیت‌های بسیار دلفریبی مانند افکت‌گذاری، قرار دادن استیکرهای متحرک، اسلایدرها، نظرسنجی و بسیاری دیگر از قابلیت‌های بصری را ارائه می‌دهد.

هایلایت در پیج اینستاگرام

هایلایت‌های شما در اصل مهم‌ترین استوری‌های شما هستند که نمی‌خواهید پس از گذشت ۲۴ ساعت از بین بروند. تفاوت دیگر هایلایت با استوری این است که برخلاف استوری، در هایلات‌ها نمی‌توانید نام کسانی که محتوای شما را دیده‌اند مشاهده کنید. معمولا پیج‌های شخصی هایلایت‌هایی با موضوعات مختلف زندگی شخصی افراد دارند و پیج‌های کاری هایلایت‌های خود را بر اساس دسته‌بندی محصولات یا رویدادهای کاری خود تنظیم می‌کنند. محل هایلایت‌ها در بالای پروفایل کاربری و به صورت دایره‌هایی در یک ردیف قرار دارند؛ به همین دلیل مکان مهمی در پروفایل شما هستند و نیاز است برای آن‌ها برنامه ریزی دقیق کنید و از طراحی‌های قالب‌دار و جذاب در آن‌ها استفاده کنید. 

برای اضافه کردن هایلایت می‌توانید از استوری‌های قبلی خود استفاده کنید و در قسمت ویرایش هایلایت، استوری‌های قرار گرفته در آن را مدیریت کنید. هم‌چنین در صورت نیاز، به آن استوری اضافه کنید یا یک استوری از آن حذف کنید. در قسمت آرشیو می‌توانید استوری‌های موجود در هر هایلایت را ببینید. 

لایو اینستاگرام

قابلیت لایو اینستاگرام باعث شده همه‌ی انسان‌ها در هر زمانی بتوانند از موقعیت یکدیگر مطلع باشند و دنیا را به یک دهکده‌ی کوچک جهانی تبدیل کرده‌است. افراد معمولا در زمان‌هایی که خوشحال‌اند و دوست‌ دارند این خوش‌حالی خود را به اشتراک بگذارند، در اینستاگرام لایو می‌گیرند. می‌توان افراد موجود در لایو را مشاهده کرد و به صورت دلخواه‌ مدیریت کرد. بسیاری از کلاس‌های آموزشی، جلسات کاری، همایش‌های آنلاین، مراسمات مذهبی و … را به وسیله‌ی لایو اینستاگرام مدیریت می‌کنند. 

قابلیت لایو دو نفره به تازگی در اینستاگرام فعال شده که می‌توانید در لایو دوستان خود وارد شوید و به صورت اشتراکی لایو بگیرید. هم‌چنین می‌توانید بعضی از فالوورهای خود را که نمی‌خواهید لایو شما را ببینند، از بخش مخاطبین لایو مخفی کنید. اگر تمایل دارید لایو شما ذخیره شود، گزینه‌ی بازپخش را فعال کنید و تا ۲۴ ساعت دیگر لایو قابل مشاهده خواهد بود. در صورت نیاز حتی می‌توانید لایو خود را به هایلایت‌ها اضافه کنید. قسمت نظرات لایو نیز قابل شخصی‌سازی است و اگر بخواهید، امکان حذف نظرات وجود دارد. 

دایرکت اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام، یک پیام‌رسان داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد با افرادی که آن‌ها را فالو کرده‌اید یا به شما اجازه می‌دهند، وارد گفت‌وگو شوید. هم‌چنین می‌توانید گروه‌های مختلف کاری و دوستانه در دایرکت اینستاگرام اضافه کنید. تمامی پست‌ها، استوری‌ها،‌ لایو، هایلایت و وقایعی که در اینستاگرام اتفاق می‌افتند، از طریق دایرکت قابل به اشتراک‌گذاری و گفت‌وگو است. البته اگر فقط به دنبال یک پیام‌رسان هستید و نیازی به سایر قابلیت‌های این نرم‌افزار ندارید،‌ نیازی به دانلود اینستاگرام نیست بلکه می‌توانید از پیام‌رسان‌های قدرت‌مندی مانند تلگرام استفاده کنید.

قرار دادن ویدئو‌های بالای یک دقیقه

در ابتدا محدودیت‌ ویدیوهای اینستاگرام ۳۰ ثانیه بود و الان به ۶۰ ثانیه افزایش پیدا کرده‌است؛ اما اگر بخواهیم ویدئوهای بیش‌از یک دقیقه بگذاریم تکلیف چیست؟ برای قرار دادن ویدئو به صورت چند صفحه در یک پست، می‌توانید از نرم‌افزارهایی جهت تکه‌تکه کردن فیلم بهره ببرید. یکی از معروف‌ترین و ساده‌ترین این نرم‌افزارها که برای موبایل قابل استفاده است، video splitter نام دارد. این نرم‌افزار با انتخاب ویدئو و زمان مورد نظر به ثانیه، برایتان فیلم را به چندین قسمت تقسیم می‌کند. هم‌چنین می‌توانید با نرم‌افزارهای پیش‌رفته‌تر برای وید‌‌ئوی خود نوار پیشرفت بگذارید تا مخاطب هنگام مشاهده، راحت‌تر ویدئو را دنبال کند. از این نرم‌افزار برای تکه کردن استوری‌های بالای ۱۵ ثانیه نیز می‌توانید استفاده کنید. با این اوصاف شما حداکثر می‌توانید ۱۰ فیلم یک دقیقه‌ای به صورت اسلایدی پست کنید. اما اگر قصد انتشار ویدئوهایی با زمان بالاتری داشته باشید می‌توانید از آی‌جی‌تی‌وی استفاده کنید.

استفاده از آی‌جی‌تی‌وی‌ در پیج اینستاگرام

 

سایز کاور آی‌جی‌تی‌وی/IGTV Cover size

سایز استاندارد آی‌جی‌تی‌وی با نسبت ۱:۱.۵۵ و ابعاد ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل استفاده می‌شود. برای قرار دادن فیلم در آی‌جی‌تی‌وی پس از دانلود اینستاگرام روی آیکون هوم در نسخه‌ی‌ موبایل بزنید و در بالا سمت راست گزینه‌ی مربوط را انتخاب کنید. در این مرحله با ساخت یک کانال و انتخاب ویدئو و کپشن مناسب، اقدام به پست یک فیلم در آی‌جی‌تی‌وی کنید. می‌توانید کانال‌های مختلفی بسازید و آن‌ها را مدیریت کنید. توجه داشته‌ باشید همان‌طور که از سایز آی‌جی‌تی‌وی پیداست، فیلم‌ها به صورت عمودی قرار دارند و می‌توانید برای‌ آن‌ها کاور مورد نظرتان را قرار دهید.

درآمدزایی از پیچ اینستاگرام

بسیاری از افراد هدفشان از دانلود اینستاگرام، فقط به اشتراک‌گذاری زندگی خود و در ارتباط بودن‌ با دوستان و آشنایان است. در صورتی‌ که پیج اینستاگرام برای خیلی از افراد جنبه‌ی درآمدزایی و امرار معاش دارد. لازم به ذکر است درآمدزایی از اینستاگرام مانند هر نوع درآمد دیگری نیاز به زمان گذاشتن مستمر و تلاش همراه با برنامه ریزی دارد. ابتدا باید مشخص شود چه پیجی دارید و نوع درآمدزایی شما چیست. معمولا درآمد پیج‌های تفریحی و سرگرمی و حتی آموزشی از تبلیغات است در صورتی که پیج‌های کاتالوگی و فروشگاهی می‌توانند از فروش محصولات خود نیز در‌آمد داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین روش‌های درآمدزایی اینستاگرام می‌پردازیم.

درآمدزایی حاصل از تبلیغات مستقیم در پیج اینستاگرام

در این نوع درآمدزایی، شما با بالا بردن دنبال‌کنندگان پیج، از افراد و شرکت‌هایی که محصول یا تبلیغ خاصی دارند، تبلیغ می‌گذارید. این نوع تبلیغات، بنرهای تبلیغاتی در بازه‌ی زمانی مشخصی روی پیج می‌رومد و بابت آن مبلغی دریافتی دارید. برای مثال اگر شما در پیج خود تجهیزات ورزشی را بررسی می‌کنید،‌ یک شرکت فروشنده یا تولید کننده‌ی تجهیزات ورزشی از شما می‌خواهد محصولاتش را تبلیغ کنید یا یک کمپین تبلیغاتی برای آن بروید. هم‌چنین این نوع تبلیغات در لایو یا استوری‌های اینستاگرام قابل استفاده‌اند.

درآمدزایی از اشتراک در فروش کالا و خدمات

در بسیاری از موارد افراد و سازمان‌ها برای فروش کالا و خدمات خود، از پلتفرم‌هایی با کاربران زیاد بهره می‌برند. در این مورد خاص، پیج‌های اینستاگرام مکان مناسبی برای این اشتراک سود‌آور هستند. برای مثال همان شرکت تجهیزات ورزشی، کالای خود را در پیج شما می‌گذارد و این‌بار به جای این‌که به شما مبلغی بابت تبلیغ محصول بدهد، شما را در سود حاصل از فروش شریک می‌کند.

درآمد حاصل از فروش مستقیم کالا و خدمات

این روش درآمدزایی، یکی از روش‌های خوب و پربازده است که شما محصولات خود را به صورت مستقیم در پیج اینستاگرام در معرض فروش قرار می‌دهید. در این نوع در‌آمدزایی اگر محصولات فیزیکی داشته باشید می‌توانید به صورت محلی فروش داشته باشید و خدمات پس از فروش و ارسال محصول را نیز ارائه دهید. هم‌چنین در مواردی که کالا یا خدمات شما به صورت آنلاین و الکترونیکی است، دامنه هدف‌تان فراتر رفته و می‌توانید به کل کشور خدمات و محصولات خود را بفروشید.

هشتگ در اینستاگرام

هشتگ اینستاگرام/Instagram hashtag

هشتگ‌ اینستاگرام برای مخاطبان و خود اینستاگرام راهنمای راه است. اینستاگرام با خواندن هشتگ‌ها می‌تواند محتوای شما را بشناسد و دسته‌بندی کند و مخاطبان می‌توانند با جست‌وجوی هشتگ، به مطالب مورد نظر خود برسند و با دیدن هشتگ‌های شما،‌دیدی از موضوع پست پیدا کنند. قرار دادن هشتگ در اینستاگرام نیز از قواعد مشخصی پیروی می‌کند. انواع هشتگ‌هایی که مرسوم‌اند، هشتگ‌های پرکاربرد،‌ هشتگ‌های ترند، هشتگ‌های برند، هشتگ‌های دسته‌بندی و … هستند. هشتگ‌های ترند ممکن است در زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید به صورت موقت پست‌ شما را بیش‌تر در معرض دید بگذارند. هشتگ برند معمولا در زیر هر پست برند شما را گوشزد می‌کند. در پیج‌های آموزشی یا فروشگاهی برای دسته‌بندی محتوا یا پست‌ها می‌توان از خاصیت هشتگ‌های دسته‌بندی بهره برد.

سعی کنید از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید و با این حال در این کار زیاده‌روی نکنید. هشتگ‌های بیش‌ از حد در کپشن پست‌ها نشان دهنده‌ی تلاش مضاعف شما برای تبلیغات گرفتن و بالا بردن پیج است که ممکن است در نظر مخاطب ناخوشایند باشد. زیاده روی در این کار حتی ممکن است اینستاگرام را به شما مشکوک کند.

راه‌های افزایش فالوور و ایجاد یک پیج قوی

در ابتدای آموزش باید اعلام کنیم از خرید فالوور فیک و استفاده از ربات‌های جذب فالوور نامعتبر استفاده نکنید. متاسفانه برخی افراد بلافاصله پس از دانلود اینستاگرام به دنبال ربات‌های افزایش فالووراند. مهم‌ترین دلیل جذب فالوور باید ارزش افزوده‌ای باشد که پیج برای مخاطب ایجاد می‌کند. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت محتوای با کیفیت تولید کنید! در ادامه مهم‌ترین راهکارهای جذب فالوور را بررسی می‌کنیم.

  • پس از دانلود اینستاگرام، یک پروفایل خوب و بیوگرافی جذاب طراحی کنید.
  • محتوای با کیفیت و منظم با مزیت رقابتی داشته باشید.
  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
  • پیج‌های مرتبط را فالو کنید.
  • از استوری‌ها و لایو‌های جذاب بهره ببرید.
  • کپشن‌های ارزش‌مند و جذاب بنویسید.
  • بر ویژگی‌های گرافیکی و رابط‌ کاربری خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • با کاربران و پیج‌های مشابه خود تبادل داشته باشید.
  • از اطلاعات آماری پست‌های قبلی برای تحلیل پیج خود استفاده کنید.
  • تعامل خود با کاربران را با ارائه‌ی داستان، مسابقه، نظرسنجی، بازی و … افزایش دهید.
  • در ابتدای شکل‌گیری پیج، برای شناساندن پیج خود به دیگران می‌توانید با یک استراتژی مشخص افرادی را فالو کنید و پس از مدتی آنفالو کنید.

امنیت پیج اینستاگرام

برای امنیت پیج اینستاگرام نیاز است یک پسورد قوی برای حساب خود قرار دهید. متاسفانه در برخی از موارد، افرادی با سوء‌استفاده از کمبود آگاهی مردم، مبالغ زیادی جهت تامین امنیت پیج اینستاگرام آن‌ها می‌گیرند. در صورتی‌که شما با رعایت دو نکته‌ی ساده می‌توانید امنیت پیج خود را بالا ببرید. یکی استفاده از پسورد قوی شامل کاراکترهای زیاد و متنوع و دومی استفاده از تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام (Two-Factor-Authentication) است. برای تایید دو مرحله‌ای باید در تنظیمات حساب، وارد حریم خصوصی و امنیت شوید و سپس تایید دو مرحله‌ای را انتخاب کنید. در این نوع تایید پیشرفته تا حد بسیار زیادی امنیت پیج تامین است و با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند google authenticator و یا شماره موبایل خودتان، در دو مرحله وارد حساب می‌شوید و حتی اگر شخص دیگری رمز حساب را داشته باشد نمی‌تواند وارد شود.

امیرحسین سلیمانی‌نسب
امیرحسین سلیمانی‌نسب
دانشجوی مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر - هم‌بنیان‌گذار فنولوژی
عضویت
اطلاع از
0 دیدگاه‌ها
بازخورد در متن
دیدن همه دیدگاه‌ها

فنولوژی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

©۲۰۲۰ – کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به فنولوژی است.

عضویت در خبرنامه فنولوژی

جذاب‌ترین مطالب سایت را ماهانه دریافت کنید!

خبرنامه